De eerste nacht in Ghana! - Reisverslag uit Zeeland, Nederland van Nienke Goedvolk - WaarBenJij.nu De eerste nacht in Ghana! - Reisverslag uit Zeeland, Nederland van Nienke Goedvolk - WaarBenJij.nu

De eerste nacht in Ghana!

Door: Nienke Goedvolk

Blijf op de hoogte en volg Nienke

26 Oktober 2014 | Nederland, Zeeland

Zaterdagochtend om half 10 zijn we vertrokken vanuit Westdorpe naar Schiphol. Nadat de tranen van het afscheid weer gedroogd waren zijn we neergeploft bij gate F03. Papa had al een aantal keer gezegd dat we naar F04 moesten, maar aangezien wij nogal vertrouwen op dat wat op onze boardingpass staat (die we tenslotte 1 dag daarvoor nog maar uitgeprint hadden) hebben we gekozen voor gate 3. Ons vliegtuig zou om 15.10 uur vertrekken en om 14.50 begonnen we ons eigenlijk toch wel zorgen te maken.. nergens zaten mensen om ons heen en we namen aan dat we toch al lang het vliegtuig in zouden moeten.. Afijn, we werden omgeroepen en het bleek toch gate 4 te zijn :) de 300 mensen in het vliegtuig waren erg blij met ons als '2 vermiste personen'. Ik moet zeggen dat ik het niet zo erg vond, want wij moesten niet meer zo lang wachten in het vliegtuig! Om 15.10 reden we weg bij de gate waarna we nog zo'n half uur voor se startbaan hebben gestaan. Er bleek een technisch probleempje te zijn met één of andere batterij van het vliegtuig dus we mochten weer terug naar de gate! Uiteindelijk zijn we rond 5 uur vertrokken en dus pas om 22 uur Ghanese tijd (24 uur bij ons) aangekomen. Ook de bagage was nog eens vertraagd dus het was al snel 24 uur in Ghana toen we klaar waren! Even waren we wel bang dat we niet meer opgehaald zouden worden zo midden in de nacht maar gelukkig stond Nyame  (van onze organisatie) buiten op ons te wachten! De mensen hier in Ghana zijn super vriendelijk (tot nu toe). Nyame heeft ons het één en het ander uitgelegd en daarna werden we naar een hotel gebracht in Accra. Ook vroeg hij op welke dag we geboren waren (geen idee dus) maar ik vond woensdag wel een mooie dag dus vanaf nu heet ik 'Akua' (vertaling voor: geboren op woensdag). Blijkbaar vernoemen ze kinderen hier veel naar de geboortedag. Allemaal prima, alleen moet ik nog even onthouden dat als ze het woord 'Akua' uitspreken ze dus tegen mij praten! Afijn, we gingen dus naar een hotel. Maarten en ik dachten, nou super.. even een lekkere douche en dan in een lekker bedje en gewoon nog een nachtje genieten (niet wetend dat er in één hotel kamer 4 stapelbedden staan, je allebei in een andere kamer wordt gestopt en de kamer al half vol ligt met slapende mensen waardoor je dus erg zachtjes moet zijn en eigenlijk al niet kan douchen). Toen ik dit schreef was het 1.30 uur, ik kan niet slapen. Het is warm hier en ik hoor allerlei (voor mij vreemde) geluiden! Om 6 uur zou de wekker gaan want om 7 uur worden we opgehaald en naar ons gastgezin gebracht! Maarten was even mis in tijd en stuurde me om 4.48 uur al een bericht dat hij fris en fruitig op de gang zat. Dus om 5 uur ook maar gedoucht en nu is het wachten op het ontbijt. De rit naar Kumasi zelf zal ook nog 5 uur duren (de wegen zijn niet helemaal zoals in Nederland zeg maar ;) dus het duurt iets langer). Maar ik mag nergens over klagen, wat ik al zei, de mensen zijn erg vriendelijk en morgen starten we weer gewoon een nieuwe dag! Wanneer ik weer Internet heb is de vraag, maar dat zien jullie vanzelf weer! X

  • 26 Oktober 2014 - 10:52

    Wies:

    Leuk verslag.Niks wennen gelijk pats boem das jullie bed.Hoe zeg je dat int Ghanees nie zo hard snurken?.

  • 26 Oktober 2014 - 16:34

    Adriana Garritsen :

    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Heb plezier gehad om verhaal, zo herkenbaar toen wij in Nieuw Guineaj aankwamen. Het is wel 54 jaar geleden maar ook toen heel simpel.

  • 26 Oktober 2014 - 17:00

    Rob Goedvolk:

    Het wachten is nu op de foto's. Ben erg benieuwd.

  • 27 Oktober 2014 - 20:35

    Isabelle-Sophie Zohlandt:

    Goed dat jullie heel zijn aangekomen :P, leuk om te lezen!
    ook erg benieuwd naar de foto's xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 16 Okt. 2014
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 5377

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 08 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: